Sarva Xeron pitävät nastalenkkarit


Sarva Xero
Näillä pääkallokeleillä olen nauttinut siitä, että jalassa on pitävät nastalenkkarit. Askel ja juoksuasento pysyvät hyvinä, kun liukastumista ei tarvitse varoa. Aloittaessani säännöllistä juoksuharrastusta en kokenut tarvitsevani nastakenkiä. Tavallisilla lenkkareilla pärjäsi aivan hyvin. Ja kyllähän sitä talvellakin suurimman osan lenkeistä voi tavallisilla kengillä juosta, sillä eihän luminen tie ole liukas. Jäisillä teilläkin olen onnistunut pysymään pystyssä, mutta luulen, että juoksu on silloin ollut hyvin varovaista, jolloin juoksuasentokin on ollut pidättyväinen.

Pari talvea sitten löysin alennuksesta Suomessa valmistetut Sarva Xero -nastalenkkarit. Sen jälkeen olen ihmetellyt, miten olen uskaltautunut liukkaille keleille ilman nastoja. Pohjan 20 nastaa purevat hyvin jäähän, eikä liukastumista ole tarvinnut varoa.

Vasemmalla Icebug ja oikealla Sarva Xero.

Icebug Aurora





















Miehelläni on Icebugin Aurorat. Ne ovat myös olleet käytössä hyvät.

Kommentit

  1. Tähän saakka en ole tänä talvena nastalenkkareita ehtinyt kaipailemaan, mutta tänään aamulla lipsui jalka sen verran, että nyt täytyy nastoja vakavasti harkita. Sarvat kuulostavat kyllä hyviltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Melko vähäistä se nastojen käyttö yleensä talvellakin on, mutta silloin kun tiet ovat näin jäiset, on kiva kun ei tarvitse pelätä liukastumista.

      Poista
  2. Minä olen toistaiseksi pärjännyt ilman nastoja, mutta tiedän että niitä käytetään paljon. Kiitos esittelystä. Ehkä ensi talvena voisi jo kokeilla. =)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti