maanantai 17. helmikuuta 2020

Helmikuinen treeniviikko

Pari astetta plussaa, sulat tiet. Helmikuu hellii juoksijaa. Illatkin alkavat jo selvästi valoistua.

Helmikuisen treeniviikkoni aloitin 70 minuutin kevyellä hölköttelyllä. Matka eteni mukavasti, eikä lauantain kisa enää painanut kropassa. Hyvin menneen kisan jälkeen oli tietysti muutenkin treenimieli korkealla: josko tässä kevään koventuvien harjoitusten myötä kympin tuloksesta saisi nipistettyä muutaman minuutin pois.

Vaikka tiet ulkona sulia ovatkin, juoksin viikon vetotreenin matolla. Vauhtia ei tarvinnut kellosta vilkuilla, sen kun vaan yritti (muka) rennosti pysyä maton tahdissa mukana. Juoksin alkulämmittelyn jälkeen 20 minuuttia reipasta vitosen tahtia. Vauhti tuntui sopivalta, ja sykkeet pysyivät juuri aerobisen kynnyksen alapuolella. Pienen palauttelun jälkeen tein vielä 5 x 2 minuutin vedot. Niissä oli etukäteen vaikea arvioida vauhtia. Ulkonahan olisin vain lähtenyt hyvältä tuntuvaa vauhtia, mutta matolla nopeus piti asettaa etukäteen. Valitsin nelosen vauhdin, ja se osoittautui sopivaksi. Ei liian tiukkaa, mutta selvästi jo kovaa.

Penkkaripäivän lenkkisaalis

Torstaina oli vuorossa perinteinen penkkaripäivän lenkki. Puolituntinen osui sopivasti abirekan reitille, ja lenkin jälkeen sai tyhjentää taskut herkkuhetkeä varten. Kuntopiiri vielä kotona päälle.

Perjantai oli alun perin suunniteltu lepopäiväksi, mutta koska lauantaille ilmaantui muuta ohjelmaa, juoksin kevyen 40-minuuttisen päivää ajateltua aiemmin. Lenkin lopuksi juoksin vielä muutamat satasen vedot.

Viikon päätti tuttuun tapaan sunnuntain pitkis. Lenkki kulki kyllä kevyesti, vaikka sää ei kovin suotuisa ollutkaan. Paikoin tuuli todella kovaa, ja osa poluista oli jäisiä. Vettäkin tihutteli.

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© Jannan askeleet -juoksublogi
Maira Gall