DNS

Tunnelmia Vantaan maratonilta v. 2016

Osallistuin vuonna 2013 Vantaalla elämäni toiselle täyspitkälle maratonille. Sen jälkeen olen joka vuosi juossut samalla reitillä puolikkaan. Tasainen ja nopea reitti on tullut tutuksi, ja monta loistavaa juoksutarinaa minulla on sieltä kerrottavanani. Tänä vuonna tuloslistalla lukee nimeni perässä DNS, did not start.

Olen saanut harjoitella koko vuoden terveenä, ja juoksu on kulkenut hyvin. Odotin kovasti kauden ensimmäistä puolimaratonia, vaikka kilpailua edeltävissä treeneissä kovin vauhtini tuntui olevan kadoksissa. Miten sitten sattuikin niin, että juuri kisaviikolla sairastuin flunssaan. Kuumetta ei ollut, mutta nenä tukossa ja sykkeet normaalia korkeammat. Sairaana ei lähtöviivalle ollut asiaa.

Tilanne harmittaa, etenkin kun tämä olisi ollut vuoden ensimmäinen ja ainut puolimaraton. Todennäköisesti samalla myös vuoden viimeinen kilpailu, sillä marras-joulukuun tutut hölkkätapahtumat on jo koronan vuoksi peruttu. Normaalisti olen Vantaan jälkeen pitänyt pienen ylimenokauden ja marraskuussa  aloittanut uuden peruskuntokauden. Sama suunnitelma toteutunee tänäkin vuonna. Jospa sitä ensi viikolla pääsisi jo jotain liikuntaa tekemään. Rullasuksihiihtoa voisi ainakin käydä kokeilemassa, jos ilmat ei ole kovin sateisia. 

Vantaan maraton v. 2015

Tämä kausi päättyi nyt vähän lässähtäen, kun tuttua vuoden huipennusta ei saanut kokea. Onnistunut kausi minulla kuitenkin kaikkinensa on takana, ja tästä kyllä ihan innostunein mielin lähden rakentamaan kuntoa ensi kautta varten.

Kommentit