torstai 24. marraskuuta 2016

Davenportin jumppa

Oletko sinä kuullut Davenportin jumpasta? Itse muistan omien vanhempieni tehneen tätä jumppaa juoksuharjoittelun ohessa. Jumpan ohje on lojunut lipaston laatikossa, ja aina välillä olen sitä ohimennessäni vilkuillutkin. Nyt tuo samainen ohjelappunen tuli vastaan keskiviikon yhteistreeneissä. Vuorossa oli siis Davenportin jumppa.

Davenportin jumppa

Kyseinen jumppa on nimetty 110 metrin aitajuoksun olympiavoittajan Willie Davenportin mukaan. Kuntopiiri tehdään oman kehon painoilla, ja se sisältää 14 erilaista liikettä. Osa liikkeistä tehdään useampaan kertaan.

Kuntopiiri on melko rankka, mutta sitä voi helpottaa vähentämällä toistojen määrää. Esimerkiksi haara-perushyppyjä tehdään heti alkuun 80 kertaa. Myöhemmin ne toistetaan vielä kolmesti. Tosin kahdella viimeisellä kerralla hyppyjen määräksi riittää 40-60 oman jaksamisen mukaan. Ryhmän mukana tehtynä tämäkin kuntopiiri taittui varsin mukavasti.

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

© Jannan askeleet -juoksublogi
Maira Gall